Over het Westlands Mannenkoor

dinsdag 27 december 2016

Het Westlands Mannenkoor behoort tot één van de grootste en bekendste mannenkoren in ons land. Het koor timmert onder de bezielende leiding van dirigent Hans de Wit behoorlijk aan de weg met veel optredens. Het koor beschikt over een breed repertoire aan liederen. Van klassiek naar popmuziek, van operette tot musical, alle genres komen aan bod.

Als koor zijn we ambitieus en proberen ons steeds te verbeteren. Sfeer is voor ons koor belangrijk en daar werken we met elkaar aan tijdens de wekelijkse repetities, de concerten en met andere activiteiten. Eens in de twee jaar hoopt het koor een concertreis naar het buitenland te organiseren. De afgelopen jaren heeft het koor concerten gegeven in Duitsland, Italië ( Vaticaanstad), Oostenrijk en de Tsjechische Republiek. De laatste vijf jaar zijn er twee zeer geslaagde driedaagse koorreizen geweest naar de noordelijke provincies.

Het koor staat voor een maatschappelijke betrokkenheid dat zich uit door o.a. het geven van benefietconcerten. Daarnaast houden de leden van het koor de tuin bij van hospice Beukenrode in Naaldwijk.

Ons koor weet zich gesteund door een tweetal hoofdsponsors:

• PDI
  • Big Green Egg Europe

Ook kent het koor een groot aantal vrienden die door een jaarlijkse bijdrage ons koor steunen.